15.6.12

Benda pertama yang ingin diajar pada anak-anak

Satu malam seorang lelaki bertanya sesuatu kepada bakal isterinya.

Bakal Ayah : Sayang.. nantikan benda pertama apa yang U nak ajar kat anak-anak kita nanti?

Bakal Ibu : Mesti la I nak ajar Alif Ba Ta dulu bagi diorang cepat-cepat khatam Al-Quran.

Bakal Ayah : Baguslah..I nak ajar anak-anak kita supaya sayang U. Selalu utamakan U.

Bakal Ibu : *tersenyum terharu

Bakal Ayah : U tau kenapa?

Bakal Ibu : Sebab I ibu kot.

Bakal Ayah : Itu salah satunya. Sebab lain adalah sebab I sayang U sangat. I tak sanggup tengok kalau anak-anak kita lukakan hati U sama lah jugak macam I tak suka sakitkan hati Mak I sendiri.


Jika dia menyayangi Ibunya lebih daripada kamu janganlah kamu kecewa kerana dia pasti akan menghormati kamu seperti mana dia menghormati wanita yang satu itu.



3 comments:

EZAN IDMA said...

i syg u

Munie Blushious said...

tacing sekejap kak..
1st time kak buat entry nk nges..
di manakah kak ayue surihanyot yg rock itewww??
kihkihkih...

Telor Power said...

ter touching pula bila baca....

ibu adalah segala2nya...

boyfriend