21.8.09

DraMa sEbabAk..

assalamualaikum w.r.t

sbnarnya semalam aku bru ja menyaksikan pergaduhan antara KAWAN aku sendiri...
bukan la niat aku utk menjatuhkan sesiapa..
tp aku rasa kita sbgai hamba Allah ni ptut amik pengajaran ttg apa yg berlaku di sekeliling kita...
smalam aku xleh study sbb dok pikir ja pasal benda ni...

aku mlas la nk cita lg detail kan sbb tkot aku plak yg kena serang nnt...
drama ni berlaku kt bilik aku tp watak utama nya bkn aku...haha

faktor diorg ni gaduh taw sbb apa????
sbb lelaki....
ha jgn slah anggap plak..
actually ia ttg persahabatan...

mungkin mereka ni salah paham kot...
msing2 nk tunjuk ego...
mungkin cara mereka bergaul tu salah..
mungkin cara mereka luah kan perasaan tu x btol...
mungkin ada rasa irihati antara mereka...
entah lah...
tepuk dada tanyalah selera...

drama ni berlaku bila kwn aku si A ni menyerang si B kt blik aku..
haaa ni bkn serang mulut taw..
serang pakai kaki dan tangan skali...
waahh3...mreka pikir blik aku ni tempat bergusti kot..hehe

sebagai member kpd si A dan si B ni..
aku xkan berpihak pada sesiapa pon...
terpulang la kt diorg nk menilainya...
msing2 ada egonya tersendiri, aku bukan nak mencari siapa yg salah
tp kita sbgai mahasiswa ptut tahu ttg baik buruk sesuatu perkara tu...
aku just boleh nasihat..
klu aku yg lebih2 kang xpasai ja aku yg kena plak...

kepada rakan2 yg membaca blog aku ni aku nasihatkn :-

*jgn sesedap rasa ja tulis blog pasal org...klu nk tulis gak buat la private...
*klu boleh kita ckp baik2 ttg apa yg kita xpuas ati, kita kn org islam ada adab ada tatatertib,
kawal perasaan marah dan perbuatan kita...
jgn smpai ia akn memalukan diri kita blik...
*fikirlah sblum buat sesuatu..kita ada mata lihat,ada telinga dengar,ada mulut cakap...
dan jgn lupa kita ada hati utk faham perasaan org len...bertindak menggunakan akal dan bukan
mengikut nafsu...

sekian wassalam...

No comments:

boyfriend