15.12.09

~tatkala ini aku sedang menangis~

ceet...sgguh touching la aku pny tajuk..haha mcm tuuuuuuttttttt sja..aku sja ja nk bwt gempak astro kt sini..ya la tatkala hatiku dirundum duka melalui detik2 semester baru ni kan..
knapa plak dah minah senget nih????xpham aku..

sori la aku tgah bengong seketika memikirkan aku pny study utk sem ni...ya la mana dgn PSM lg, dgn internship yg aku apply xdpt jawapan lg,aku pnya PBL lg....
YeaHHhhh di situ lah problem terbesar aku skrg..ye la nma pon Problem Based Learning...
haha klu korg yg xtaw apa kejadahnya benda ni, korg search la sendiri benda ni kt internet no...confem ada pny klu xdak cri la kt mna2 yg ptot mlas dah aku nk pikir pasal benda alah ni..
dalam kelas td aku terkesima sebentar dimana lecterur aku yg cOmey lg hOt tu kata subjek yg bakal dia ajar ni akn menggunakn kaedah PBL...

hahhhh what the teeeeeettttttt!!!!!!meraung aku kt situ gak tp bkn secara fizikal la aku meraung di dlm hati ja..
aku dah lalui pbl tu msa first year dan benda ni bkn la sesuatu yg sgt menyeronokkan mcm kita men facebook ke,psp ke,tgk wayang ke,karaoke ke....
tp ini adalah sesuatu benda yg kita xmaw buat dah utk selama-lamanya...amboiiii
salah satu part yg aku xsuka adalah PUBLIC SPEAKING....hah ni nightmare kot klu suh aku ckp dlm bahasa melayu mmg xsruh pon aku dgn bangganya nk cakap kn...ni kna ckp dlm ENGLISH kot adoiiihhh gedebuk gedebik la aku tersungkurkan nk ckp meleleh mcm mat saleh tu...
so kt sini aku nk berkongsi la sket ttg apa yg aku taw masa aku kt kelas td kan..

menurut satu kajian dibuat perkara KEDUA yg pling ditakuti oleh manusia adalah MATI~~~ok diulangi MATI.....
dan perkara PERTAMA yg pling ditakuti adalah PUBLIC SPEAKING...nk aku ulang ka???xpyah la kot...
so apa yg dpt disimpulkan kt sini lebih baik mati dr kena public speaking...haha gila mati tu skit kot...b***h btol la sapa yg jd responden tu..cess kata kt org padahal aku pon lbih kurang ja..
lecterur aku kata ia adalah prkra biasa jika kita tkot nk berckp dpan org rmai..normal...org len pon sma ja mcm kita rasa tkot tu akn ada pda setiap insan..kerana diriku begitu berharga..apa ni????melalut!!!!

tp aku sedar la jgk (xbyk sket ja)..hehe smpai bila kita nk tkot ja kan...xkn la kita nk biarkan ketakutan tu menghantui diri kita padahaal kita bleh bwt yg terbaik klu kita hadapi dan try the best..btol x??(ayat nk sedapkan ati) owhhh apa2 ja la...
aku teringat sorg lecterur pnah kata kt aku directly proportional kt aku:

"bkn semua yg kita suka tu kita akn dapat dan kdg2 bnda yg kita xska tu la yg elok utk kita"

gedebuk mcm buah kelapa tua jtuh atas kpala aku...trasa smpai ke tulang kot...haha
statement ni sedikit sebanyak buat aku sedar...dan Allah sendiri tahu apa yg terbaik utk kita so jgn byk songeh jgn byk bebel...kata org klu byk cakap ni kdg2 tangan xkn buat keja(errkkk tu aku yg kata kot...)
renung2kan lah dan selamat beramal~~~~~
semoga ALLAH mempermudahkan lg tugasan ku...Amin~~

No comments:

boyfriend