27.4.11

Siri Bercakap dengan bakal mertua

Macam biasa lah, kalau dah berpasangan ni mesti potensi untuk serius dalam perhubungan itu sangat tinggi. Begitu jugak aku dengan encik buncit, dah 5 tahun kaple takkan tak serius lagi kot. Macam kurang ajar pulak bawak anak dara orang ke hulu ke hilir tapi hubungan tu rasa nak geli-geli je. Memang rasa nak sepak testis la kalau aku jumpa laki playboy macam tu kan.

Jadi oleh kerana encik buncit ni sangat manja dengan mak dia, haruslah dia cerita pasal aku kat mak dia yang merangkap mak mertua aku tu ehh bakal oke bakal. Nak dijadikan cerita kalau aku tepon buncit mesti dia gatal-gatal bulu nak bagi fon tu kat mak dia. bukannya dia tak tau yang aku ni pemalu habis dan tak reti sangat nak sembang dengan orang tua ni. mak dia pon lebih kurang pemalu macam aku. paham je la kalau pemalu jumpa dengan pemalu jadi apa? ya betol tu mesti la pemalu-pemalu.

Dah taknak kecikkan hati si buncit so cakap je la. banyak kali jugak la aku cakap dan dialog selalunya sama ja la "Makcik sihat?" "Ayu sihat ka?" dialog ni wajib ada. konfem 14 kali call 14 kali tanya benda ni. ahh apa ada hal dialog untuk merapatkan sillaturahim kot. tapi ada satu kali tu dialog aku lain macam sikit.

"Makcik sihat?"

"Sihat..ayu dok buat apa tu? dok cuti ka la ni?"

"Aha..tengah cuti fikri buat apa cuti dok kat rumah makcik?"

mak mertua aku gelak-gelak. dia memang suka gelak sambil cakap telefon sebab buncit dok buat lawak bangang kat belakang dia.

"ermm fikri buat apa dia dok tidoq ja la"

aku pon apa lagi mula nak kutuk buncit

"tah fikri tu cuti-cuti bukannya nak tolong mak.............cik"

erkk aku tak tau pasaipa perkataan 'cik' tu lambat beberapa saat, intonasi aku lebih kepada menyebut perkataan MAK rather than MAKCIK. lidah aku ni pon kemain lagi nak tersasul time-time cenggini

bakal mertua aku pon cakap dengan lajunya.

"Mak pon mak la" sambil gelak-gelak lagi..

adoii boleh pulak aku terpnggil mak.. sengal betol malu-malu. bukan konfem jadi menantu lagi dah nak panggil mak. sabaq ja la no.

12 comments:

NadiRah said...

wah!!! dah kamcing dgn bakal mak mentua... ^^

eiffel said...

heh!kemain betei tau ayu ni!

nurkaloi said...

wahhhh
hahahah bagus bagus
teruskan usahe
knfem jadi mnntu ksygn pasni

Liyana Aziz said...

ayu sehat? hhehehehhehe.. sama la kita, dah lima tahun.. mula2 je panggil mak cik, sekali dah bertukar dah.. =)

safiyyah osman said...

hahahaha....mak pun mak la..tue petanda baik tue..hahahahha



p/s :: jemput la mai kenduri i..hehe..lama xsinggah sini...3days to go..

DAUD said...

oh... mak pun ok pe..
haha

remySunbae said...

Cayalah ayu..x jmput aku siap hg..hehe

wawan said...

kak,ko kawen ko wajib ajak ak.ak teringin nk mkn nasi minyak senior ak kawen.hehe

♥CIK SHA♥ said...

ehehe..lawak la ang ni ayu oi..wokeh la tu..bakal mak mentua dah bg grenlit bg ang pgl dia mak..waseh waseh..syok la tu..

DuniakuAbstrak said...

kasi ngam lagi hubungan tu

bayu timur said...

kalau aku yang jd pak mertua hang..hang reti x masak nasi bukhari??ha..jawab2

AyuE SurihanyOt said...

safiyah: i ada kat johor la..huhu tak boleh nak pegi..btw thanks semoga berbahgia disamping bakal suami...=)

wawan & remy:: ye la aku akan pastikan korg datang bawak hadiah beso2...haha

bayu timur:: nasi bukhari??alamak mana reti..bubuq nasik reti la..=p

boyfriend