8.7.11

Pisang Lembik

Hari tu entah bila aku dah lupa,keluar la kejap dengan member aku dua orang ni (nama terpaksa dirahsiakan haha). masa kami keluar tu ada la nak dekat pukul 5.00 ptg, waktu-waktu macam ni kalau kat rumah ada suami mesti wajib buat air teh dengan kuih karipap ke ketayap ke lepas tu duduk depan rumah sembang-sembang dengan suami. dalam bahasa mudahnya minum petang la. so stop la kejap kat tepi jalan nu nak beli pisang goreng.


Kawan aku yang keluar pegi beli, masa tu ada la mamat-mamat jual air lepas tu ada makcik jual benda-benda goreng ni.

Kawan : bagi pisang goreng 2 ringgit.

Mak cik : ok. jap ye dik.

Kawan : (sambil belek-belek pisang) ala semua pisang keras ke, saya nak pisang yang lembik-lembik sikit baru sedap.

Mamat : Aihh orang semua nak yang keras, dia nak yang lembik plak.

Habis makcik sekali dengan mamat-mamat kat situ gelak macam nak makan penampar. kemain lagi nak bergurau kan bang. nasib aku tunggu dalam kereta kalau aku ada kat situ konfem aku buat kerut-kerut dahi tanda tak paham.

korang paham tak? tak paham sudah.

11 comments:

Umie Nadhirah said...

maaf , x paham.

tapi nak gelak jugak. hahaha

O'gosh said...

biasalah tu..apa2 isu pun boleh disabitkan dan dikaitkan...buat2 x paham je sudah...

Sab Buenoo said...

*senyum

=.="

hamzah ian said...

ko ni mmg nak menikah ke ape?? hahahahaha..

galok

Tan Tin Ton said...

oh tidak, pemikiran aku sudah lucah =,=

Muhammad Adlail Noorazam said...

innocenttt nyewww sayaaa.
tak pahammm lahhh. :(

plumpy.tootsie said...

tibe2 gua jd malu sbb gua faham.

cis

EZAN IDMA said...

haha faham :)

tp kalo pisg goreng mmg lembik sedp ;P

nn said...

erk!

tp pisang goreng lembik-lembik sedap lah. *buat buat tak faham*

remySunbae said...

hahaha, aku faham....alah, pompuan dapat pisang lembik, boleh je nak keraskan..ye dak..hahahaahh

♥CIK SHA♥ said...

ape ni? ape ni? arghhhhhhh..ahaha..bunguks la..

boyfriend