21.7.11

Tak mau kawan sudah.t**** hang sebelah

Tengah aku sesaja baca entry contest Dr. Siti tu membuatkan aku teringat kat satu benda yang selalu aku sebut-sebut masa kecik-kecik dulu.

Ye la masa kecik-kecik dulu kan memang suka berkawan, ada kawan kat sekolah, kawan kat rumah, kawan lelaki, kawan pompuan, kawan pondan (eyh?) dan bermacam-macam lagi la. so bila suka berkawan ni konfem la ada gaduh-gaduh sikit. Selalunya akan bergaduh bila ada manusia yang tak puas hati dengan game ataupon pihak lawan tidak dapat menerima kekalahan. aku selalu menang (*muka riak sambil angkat2 kening) so orang tak puas hati. ahh apedehal?

Lepas tu gaduh-gaduh. waktu tu mula mulut masing-masing macam puaka takdak sivil.

"Apa ni hang main tipu! asyik hang ja menang"

"Hang yang tak terer."

"Tak mau ahh kawan dgn hang!"

"Ahh..Tak mau kawan sudah,
nama hang dollah.
tetek hang sebelah"

nama budak ni bukan dollah pon tapi tetap cakap nama dia dollah sebab bila nyanyi baru dengar ritma lagu dia tu sedap. ha kemain kau siap berlagu lagi

So tak kira la laki kata kat pompuan ka, pompuan kata kat laki ka. Nama dia abu ka ana ka sameon ka memang aku balun cakap tetek hang sebelah. hahaha




Bila aku pikir-pikir balik cuba kalau dah besaq gajah ni dok gaduh-gaduh dengan orang cakap macam tu.

sumpah maluuuuuuuuuuu...


aku tak pasti la kat kawasan korang ada tak cakap macam ni. ke aku dengan kawan-kawan je cakap macam ni. serius tak tau kata benda ni lucah dowh.. haha



6 comments:

QuiNn ZhOuRa said...

innocentnye awk mase kecik2.. hehe

nn said...

benda ni universal kot! aku dulu masa kecik-kecik pun suka cakap cemni. tak senonoh arah.

eh tambah sikit kat belakang

"kena gigit dengan labah-labah"


hahahaha

O'gosh said...

sume pun sama kot...mmg best lagu tu kan..x terpikir pun lucah ke x...

NuReLLe said...

kecik2 dulu kite suke cakap camni..

tak nak kawan sudah
nama mu bedah
tetek mu sebelah..


just tuka dollah ngn bedah je lah..:P

unieMARKS :) said...

ahhaaa.dulu merajuk rajuk bila ada yg nyanyi cmtuh.tapi sekarng gelak jaa :P

EZAN IDMA said...

mase kecik2 dlu sllau gak ejek2 ckp cmtu haha

boyfriend