25.5.11

aku ingat aku dah cukup bijak

Sesetengah awek amat berharap sangat lelaki idaman mereka bukan dikalangan perokok tegar, tapi kadang-kadang tu terbabas la jugak kan sebab celah mana hang nak interview sorang-sorang lelaki yang mengorat hang tanya hisap rokok ka tak. Memang mapuh kena maki la lagu tu. So nak tak nak kita terima beliau dan kononnya cinta kita ni cinta sejati jadi kita akan berusaha untuk mengubah beliau. Ayat "terima seadanya" disini sangat tak sesuai oke kalau muka tak hensem, gigi rongak, perut buncit tu tak pa la nak terima seadanya ini soal hidup dan mati tau!

Jadi kita yang gegirl ni akan menyuruh pakwe boboy kita berhenti merokok dengan membebel setiap hari. same goes with me. sementara tak kawin lagi ni baik membebel sesiap, baru dia tau kita orang pompuan ni memang suka membebel. Kot-kot dia nak pasang lagi satu bila dah kawin nanti kita bagi la warning sesiap.

" Satu pon U tak larat kena bebel nak tambah lagi satu. haa try la tambah try try!"

kemain garang lagi aku, selalunya orang kita ni kalau larang lagi dia nak buat. lain kali toksah dok larang, bukan dia nak dengaq pon so baik kita suruh dia buat. ye dak?


Kalau aku membebel pasal rokok ni memang tak larat dowh, penat, letih semua cukup lepas tu mesti gaduh pumpang pumpang, pantang aku cakap pasal rokok konfem gaduh lepas tu. dulik hapa aku, aku tak mau bakal laki aku mati cepat, kalau dia ja mati cepat tak pa ni macam nak heret aku sekali. oh pelis jangan, ibadah aku tak berapa nak cukup lagi ni sayang.

Hari tu dating aku sembang-sembang la dengan encik buncit dekat KFC, atas kepala aku ada satu sign board menatang ni.


buncit kata jenuh la kalau aku letak sign ni kat rumah kami nanti. lepas tu aku terfikir ermm bagus jugak idea tu, aku rasa aku nak gantung sign ni kat ruang tamu, dalam bilik, dapur hatta didalam jamban sekalipon. apa ingat aku tak tau ka sambil berak pon nak hisap rokok. aiyoo renti kan ler perangai tak senonoh tu!

Lagipon aku pikir balik kurang-kurang takyah la aku bubuh hiasan merepek-repek kat dinding rumah aku ye dak, cantik ape sign board ni kaler merah gitu.

Jadi dalam rumah aku tu memang kawasan dilarang merokok!

Bila aku menyuarakan pendapat bernas aku kepada encik buncit lalu beliau menyantas percakapan aku.

"Susah apa, U letak sign board tu I letak la sign board "Kawasan merokok" pulak"


lalalala rasa nak sepak boifren sendiri. I tahu U memang taknak kalah dengan I kan. tak pa tak pa.

6 comments:

Fairuz Zainal said...

perenggan pertama lu tu salah der. gua interview ape. org2 yang gua mmg nak kenal rapat mmg akan diinterview. hahah.

gua ade 1 cerite. kawan gua dah benti rokok skrg ni sbb nak kawan ngan gua. best kan cerite gua ni? lol gua tak main2 der. dah la hensem. ade kereta. xmerokok. awww so sweet. ekekee

Titel said...

aku pon dulu kemain suruh bf aku stop smokin but then lelama makin kuat pulak. siyal lah! nasib sayang =.='

Ahkak Geli said...

oh,pasal rokok ko jangan memain dik..akak ritu, perokok tegar..walau laki akak, memang tak penah merokok..

kau gila masa becinta elok je sakan dia bagi akak merokok..tetiba malam pertama, tak bagi merokok..camne? dah senggama, dah inzal, harus nak merokok kan?
lelebih lagi masa nak berak, dan lepas makan..macam orang gile tau dik..
memang takleh berenti..laki marah pun, sorok sorok isap kat parking opis..
tapi, selepas akak preknen, otometik akak benti..sampai sekarang..

cuba ko bagi bf ko preknen..mesti dia benti isap terus..hahhahhahahah

Shahada Fauzi said...

ahahaha..aku memang kompom intebiu dulu boboy tu merokok ke tak..direct je aku tanya..dah tahu aku rejek je..wat kawan bole nak wat laki masa depan sori..ahaha..

dear anies said...

pe kata letak gmbr org yg kena barah kerongkong ke, sakit jantung ke...sure dia insaf dgn sendirian berhad

Serius hot! WFTXO@#$%&*!

Nurul Ayu said...

fairuz: habis tu kau buat dia jd boifren tak??klu kau tknak bak sini kasi aku..=p

titel:: klu tak syg dh lama tggal kan..haha


kak geli:: biar betik kak geli..xkn boifren sya kna preknen dulu kot??xmau ahhh saya nak menetek anak saya..


cik sha:: aku dah kaple dgn dia bru aku tau dia merokok..hampeh tak


anies:: xdk masa..kat kotak rkok tu dah mcm2 gambaq tp dia buat bodo je..

boyfriend