20.5.11

Penganggur berjaya

Seminggu jadi penganggur dah menyesakkan hidup aku, korang tengok tu baru seminggu menganggur aku dah merungut gila babi, nampak sangat aku ni seorang yang bercita-cita tinggi. kepada majikan diluar sana ambillah saya sebagai pekerjamu, saya jamin syarikat tuan nanti kalau tak maju mungkin akan mundur. *serius tak kelakar kan, lawak yang tak kelakar dipanggil lawak amir atau kira cincai lawak rasa nak maki

Jadi penganggur ni best memang la best dok rumah tengok tv makan nganga segala tapi tetap rasa macam wadafak hidup macam takdak arah tujuan. so aku amik keputusan kalau tak dapat jugak kerja dalam seminggu ni konfem aku calu pegi balik UTM. at least dapat gak income seribu lebih dari duduk melapok, ini jangan kan keluaq dating. duit topup pon encik buncit sara tau. perghhh loosernya aku rasa sekarang ni.

doa-doa la mak aku sihat cepat. dah tak larat nak dok rumah ni. makan tidoq ja kerja aku, exercise memang jauh sekali la. nak harap aku mencangkul rumput kat tanah tepi rumah yang sekangkang kera nih..hmmm takdan nak terbakaq lemak aku dia dah berkumpul balik dah.

dem dem..takkan nak pegi interview dengan muka debab, majikan pon rasa konfius nak interview jadi engineer ka jadi duta slim world ni.

5 comments:

Fairuz Zainal said...

kawen aa ayu. kui3

aishareoils said...

bosan gile menganggur!!huhu

Fiffy Hazirah said...

aku baru 3 hari jadi penganggur dah rasa apa kau rasa. hahaha

ko dapat RA eh?

Nurul Ayu said...

fairuz:: kawen pki duit gak weh..

fiffy:: yup aku dpt jd RA..

Unknown said...

haha. jadi duta slim world po oke :)

boyfriend