24.7.10

Pesanan untuk suami yang sepi

Andai kamu seorang suami,
Setialah pada isterimu,
Kasihkanlah anak-anakmu,
Sesungguhnya mereka amat memerlukanmu,
Memang benar adakalanya,
Wanita boleh hidup tanpa lelaki,
Bisa tegar memilih jalan sendiri tanpa kamu disisi,
Akan tetapi,
Jauh disudut hati seorang isteri,
 Beliau masih memerlukan seorang suami yang setia..
Yang bisa menghangatkan tubuh si isteri tatkala beliau memerlukan..

 

 Wahai suami..
Aku pelik dengan dirimu..
Mengapa mesti melampiaskan nafsu diluar??
kononnya bekerja...
Tapi hakikatnya kamu tegar mencari perempuan lain,
Untuk apa??
Hanya untuk melampiaskan nafsu binatangmu...
kononnya puas dilayani isteri..
tapi kenapa masih "makan luar"?
Sungguh aku tak mengerti..
Beginikah lelaki yang dipanggil sebagai pelindung wanita??
Satu sahaja yang aku mampu katakan..
Berubahlah...
masih ada waktu untuk kamu bertaubat...
Renunglah mata isterimu,
Tataplah wajah anakmu..
Kasihani mereka...




aku rasa susah betol nak berkias-kias ni..macam mana la orang boleh tulis puisi kejadah tu..cakap direct kan senang...







"Jaga la anak bini hang kat rumah, kejadah apa nak melucah dengan aku pulak?dem betol! Selamba bengong ja mesej lucah dengan aku,sepak dahi baru taw"



P/S:: jangan drop komen yang korang tak paham..gua sekeh kepala sorang-sorang kang..
gua tengah hangin ni....

24 comments:

Frodo Baggins said...

"abang tak mampu berjanji, yg abang akan mampu mencintai dirimu seorang saja seumur hidup abang ni. tapi abang berani janji abang akan sayang dan jaga dirimu sepanjang hayat abang ..."


... kata wa pada bini wa dulu,
semalam, esok, lusa n pada malam2
seterusnya.


>>___<<


mauu coooba??
woohaaaa

Frodo Baggins said...

ini pesanan dari berd kepada parit kangkang di malam pertama mereka yg lalu.


romantis bukan?


>>___<<

Frodo Baggins said...

jom

Frodo Baggins said...

layan

Frodo Baggins said...

maria

Frodo Baggins said...

ozawa

Frodo Baggins said...

sambil

Frodo Baggins said...

memutar

Frodo Baggins said...

tasbih

Frodo Baggins said...

10rd

Frodo Baggins said...

11st

@yuE said...

gua sekeh jugak lu frodo...



gua nak layan maria ozawa jap..lu duduk situ diam2..

Berd said...

gua tak paham.

frodo babi.

Farid MOFASAD said...

gua tak paham.

frodo babi.

Farid MOFASAD said...

"abang tak mampu berjanji, yg abang akan mampu mencintai dirimu seorang saja seumur hidup abang ni. tapi abang berani janji abang akan sayang dan jaga dirimu sepanjang hayat abang ..."


... kata wa pada bini wa dulu,
semalam, esok, lusa n pada malam2
seterusnya.


>>___<<


mauu coooba??
woohaaaa

Farid MOFASAD said...

ini pesanan dari berd kepada frodo di malam pertama mereka yg lalu.


romantis bukan?

@yuE said...

sah..geng batang berjuntai dikalangan manusia2 gay...








ada maw coba????


gua tak lalu...wek...=p

fiD said...

ko sekeh je laki tue, hohohoh....

siggplus said...

jadi kalau tak ada anak bini boleh melucah?

john bert said...

frodo seorang suami yang bagus. dia tak makan luar. dia pancut dalam.

PEREKA CERITA said...

hahaha... apa kes dhn frodo ni???

Linglung said...

haha..gua mintak jauh la jadi mcm tu..

Hapiz Rahman said...

apsal gila komen banyak-banyak tue.. hempok seko-seko baru tahu!

AyuE SurihanyOt said...

kau tlg hempok untuk aku hapiz..haha

boyfriend