18.6.10

Budak kecik tu tak pernah kena lempang laju-laju

Tadi....
Aku pegi pasar malam...
Tengah tunggu nak beli rojak sotong...

Aku nampak sorang budak ni...
Tengah sebok nak lintas jalan...
Mak dia tak bagi...
ala budak kecik tak baligh lagi, umur 4 tahun kot..
Memekak ja kat tepi aku..
Aku tengok la dia...








Tiba-tiba..
Dia sound aku...

"Apa tengok-tengok???PENENDANG maw????"

Waklu!!budak ni memang nak makan kaki aku dah...
Bajet hang comel habis..

Tapi aku cakap dalam hati je la...
sambil sengih-sengih kat mak dia...

Mak dia boleh rilex lagi, tegur anak macam nak tak nak ja..

Kalau anak aku la kan....
























PANG!!!!.......


"Balik satgi mak buh ubat"


*******************************************************************************

Kecik-kecik dah kurang ajar dengan remaja macam aku...

Waktu aku kecik-kecik dulu tak dak pon cam tu, yang ada pada aku hanya benda-benda yang comel ja...


muka comel..
badan comel...
perangai comel...
cakap benda-benda yang comel...
semua comel la...


tapi tak taw la kan..sebab waktu tu aku hanya paham makan,berak,tido,nangis....
hal duniawi ni aku tak amik port dah....janji perut aku kenyang..


p/s::: gua syak budak kecik yang gua jumpa tu tak pernah kena lempang laju-laju...betol tak??

22 comments:

kurawk said...

agaga...
:)

Wan Perlis said...

kuangjaq
dak laki ka pompuan
umoq 4 taun dah pandai nak sound org tua2

@yuE said...

wan:: budak laki la...ello aku tak tua lagi...masih remaja okeh!!

theHusnaM said...

ha ha ha.
sy gelak besar.maaf.jangan pang sy..
aduhai budak..myb mksud ayt dia translate jd begini..
"hye,boleh berkenalan.u comellah.ade tahi lalat kt pp"

Nadia Helena said...

biasalah budak budak zaman skrg..

@yuE said...

husnam:: hah..ye la tu...muka budak tu dah la tak comel...mmg tak boleh dimaafkan...huh



nadia:: tu la pasal..

SYAkiRA said...

kuajaq!! bdk tuh.. haha

safiyyahosman said...

kejadah???
senoi gila..
itu mesti mak ayah xpernah tegur..budak2 nih kdg2 main ikut ja apa yang lepa dgr dan tgk..

kejadahnya mak dia tgur mcm xtegur ja..
kalau piya pun..panggg!!!!ahahhaha...

J. Love said...

perghhhh menyirap gua dengar citer ni. ah menyampah gua dengan budak-budak!

nur hidayah isa said...

siot nye dak tu..pukul je kak..ehhee

Fifi Rahmat said...

org cakap, melentur buluh biar dari rebungnya. ye tak? dapat kat i, i tampar mulut, suruh mintak maaf.

Farid MOFASAD said...

dak2 sekarang memang otak len macam sket....


serius

zam.enol.arep said...

stended ah tu budak2 zmn skang nye bahasa...
sok pagi die bgun msti ckp cmni :
MAK, LU X MASAK BREKFES ARINI? haha

@yuE said...

syakira:: mak dia pon bangang...


piya:: haa taw tak pa..kalau ikutkan hati mmg nak sekeh dah kepala budak tu...


j.love:: gua nyampah dgn budak yang tak comel pas tu kurang ajor je...


dayah:: jumpa lagi sekali akak pukul...haha

@yuE said...

fifi:: mak dia ada dowh..haha kalau xde mmg aku da suruh mintak maaf daaa...


farid:: ahaa mcm ko la kan..hehe


zam:: LU BREKFES KAKI MAK NAK???

tu yg aku tny anak aku nnt...

hellioz said...

kalau gwa jmpe gwa bg backhand je
gyahaahahahahaha~

iniAKU said...

haha..lenkali
try ko lempang laju2 saat tu jugak

firdaus khalid.com said...

aipp..aipp..
hak3..

lu bley ilex derr..
klau aku..ctu gak aku bg..
x guna tol..kt umah aku ni ade sekor..kecik2 xde respect..ajar cket ape itu h.o.r.m.a.t.hak3..

Linglung said...

gua baca entri ni pun gua dah panas hati...gua tak tau la mcm mana lu rasa itu jam...hahahaha..

Hapiz Rahman said...

hahhah.. aku saja-saja je baca pas tadi baca entri ko yang latest pasal blogger gelabah.. haha..

budak tue sangat annoy lah.. kalo aku la, mau aku jegil dia sampai dia nangis.. haha

Frodo Baggins said...

wa syak beliau bernapsu kat lu.


>>__<<

Farid MOFASAD said...

aku main2 tapi serius



erk?

camna 2?
hahahaha

boyfriend