28.4.10

Senang je nak jadi ENGINEER, semudah 1,2,3

Hari ketiga praktikal..waahh tiap-tiap hari nak update pasal praktikal bapak bosan dowhh tak kisah la korang tak taw aku kat tempat keja tadi dah meraban sebab tak jumpa tenet.Balik ja rumah tros bukak pesbuk update apa yang patut.

Sekarang ni baru aku taw sebenarnya tak susah nak jd chemical engineer nih, tak payah nak perah-perah otak,study bagai rak pinggan, malam-malam buta menjerit sebab meroyan study tak paham...skill yang perlu aku ada untuk menjadi seorang chemical engineer adalah:
  1. pandai mengira dari satu sampai seribu
  2. bijak menggunakan gunting
  3. berdedikasi dalam menggunakan mesin fotostat


3 benda ni yang aku belajar kat tempat praktikal tadi, kalau aku tahu senang mcm tu xde la aku masok U kan..haishh
aku rasa esok mesti aku belajar buat air kopi..waaahhhh terbaik laa mcm ni, sangat syiok okeh jadi "engineer"..tapi kalau buat air kopi ada la kena mengena jugak dgn KIMIA...

 dah bosan memotong aku snap dulu apa yang patut..


macam big boss dah ha menggunting..
gambar ni snap sendirik jugak, tu tengah control2 la tuh..


p/s: OHmaiGOD apa aku nak sembang dlm buku log ni haa???tak kan nak cakap belajar menggunting  dengan berhati-hati kot? oohh sangat la tadika..


zzzzzzzz....

10 comments:

halimatul aznan said...

standard ahh ayue. first wik mmg kena wat clerical agi...jgn bosan ea ayue...increase ur soft skill..:D

Nurul Ayu said...

iema: hard skill aku pon dah improve taw..keras ooo gunting tu jgn buat men..

hans said...

hahaha
skill menggunting tu mesti dah improve ke highest level kan>
ekekekek

anis madu said...

jadi domestic engineer lg senang..
dok kt dapur,pndai masak,kemas umah sume,layaklah dpt title ir..hehe..domestic engineer..

morriss said...

standard la ni.. ramai yg kena mcm tu..tp jgn smpai tiap2 hari smpai habis prktikal kena buat benda tu dah la..

Nurul Ayu said...

hans: ahaa aku dah terer gunting orang dah..


cik anis: terpikir gak nk buat cam tu..bljar kat umah je...tapi xjalan gak sbb sangap update blog je nnt..selang 1 jam update..haa kes naya tu..

morris: bek aku keja kedai pottostat je cam tu..hhaha

shazlea shayla @ maria said...

nnt klo dh nak dekat abes L.I mesti tbe tbe byk keje..huhu

Hasrol Nizam said...

takde dapat projek ke hape ke kat situ?

Nurul Ayu said...

hasrol: mggu depan bru dapat projek..huhu

Aiza Abd Rahman said...

saya bakal chemy eng!
hahahaha..
besh eh awak?
xnyesal aku msk kos ni..
hiihih..

maceh dtg2 blog org..
nnt dtg lg k..

follow awk!

boyfriend