18.5.10

macam GAMPANG la lu ni

Berniat tak nak tulis belog malam ni tapi bosan pulak nak menunggu hingga ke pagi so tulis je la bukan susah mana pon merapu sikit-sikit dah siap entry..lalalala~

GAMPANG..Dulu aku selalu gak sebut gampang ni, dengar cam sedap je...

contoh ayat yang macam sedap dipakai..

"Macam gampang la lu ni, lu ingat gua ni sangap sangat ke nak minum air teh tarik yang lu beli tu"

Sesedap mulut je cakap gampang sampai formspring aku pon nak letak trademark gampang.(sila tanya)

Aku ingatkan bahasa melayu kuno, saje la nak memartabatkan bahasa jiwa bangsa...

Rupa-rupanya....


ceh mana la aku taw...gampang tu senang maksudnya, lepas member aku cakap baru la terkebil-kebil cari google translater..

p/s: mula-mula gua ingat gampang tu adik-beradik rempang tapi rempang pon gua tak taw maksud apa..google translate cakap "ECCENTRIC"...hah sudah..kejadah apa plak la hencik google ni mencarot..

15 comments:

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

dear, for me, that word xberapa baik,
hehe, bibik mak angkat ni ckap gampang, saya dah bebel2 =P

rObin@ayuE said...

elienz:hehe..ala bukan lucah pon maksod gampang tu..cuma cara percakapan tu dgar kasar..hehe

bH said...

butuh tu perlu..haha

rObin@ayuE said...

Bh: giler aku terkejut kot baca komen ko bh ingat nak kata kat aku...hahaha

Sir Marcello said...

gampang banyak pengertiannya...kira bahasa golongan remaja..sumtimes agak kasar kalo silap mengunakannya..

sbg contoh..anak gampang~

++ bahasa jiwa bangsa, rosak bangsa kerana bahasa...

Huda said...

depends kat niat pengguna bahasa tu :P

senang cite takyah guna. bukan bahasa kita kan :)

I n n z said...

gampang itu gampang la.
hehe ;p

Wan Perlis said...

ahaha
bahasa jiwa bangsa

Anonymous said...

Aku pon tak tahu gak maksud gampang..

Hasrol Nizam said...

nasib baik gampang, bukan kmph gambang..

MC said...

bahasa indoN?

s h a f i q h a s h i m _____ said...

tuka la gampang kepada gambang. :P baru elok skit bunyinya.

ehh ko ni pergi gambang ker? waahhaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

gampang tu apekah ?

Linglung said...

macam gampang saja lu ni..pasal gampang pun boleh buat cerita..kehkehkeh..gua gurau saja derrr..

rObin@ayuE said...

huda: yup ni bahasa indon..huhu

innz: gampang tu senang la..hehe

sir marcello: erkk anak gampang tu ape??????????

hasrol: nasib jugak bukan nasik ambang...haha

mc: yup..indon mari..

shafiq: aku akan pertimbang kan perkataan tu..haha

miss lolly: maksudnya senang...=)

linlung: hehe..gua pon rasa gua gampang...lu gampang tak??haha

boyfriend