2.5.10

Macam Mana nak Kawin Nih?

Bila dok rumah sorang-sorang, tengok tv sorang2, layan stim tenet sorang2, masak sorang2...ya aku masak hari ni setelah beberapa bulan tak masak..huh aku masak cincai je IKAN BILIS MASAK ASAM, nak taw resipi korang google je maklumat dihujung jari kan..

Meraban aku carik asam jawa tadi..sengal betol! carik punya carik tak jumpa jugak sampai hangit aku punya bawang..Last alternative aku pakai asam keping je..Asam keping pulak tak masam2 aku dah letak 8 keping kot dok masin jugak rasanya..huh mencabar bukan aku punya masakan ...

Dah tak masam aku pon carik la sos tiram..agak bengong disitu kenapa aku carik sos tiram padahal aku nak bagi masakan tu masam..lantakk.. Dah siap aku masokkan sos tiram baru aku nampak kelibat asam jawa!Cissss....aku tak mencarot lagi..

Siap je masak, aku terus capai senduk nasik..siap2 dok depan tv cangak tengok AIM..pelan2 aku suap nasik tu dalam mulut aku, kunyah dengan penuh nikmat..Habis je aku telan nasik lauk ikan masak asam tuh, aku terus menjerit..









"DEM...macam mana aku nak kawin nih??"



Tapi aku makan gak nasik tu siap tambah lagi 2 pinggan..sedap tak sedap aku bedal ja pedulik hapa perut lapar kot!!




burghhhhhh...kenyang jugak akhirnya..kesian laki aku nanti..haishh

9 comments:

serol said...

aduh ayu, kena amek diploma masakan ni..hehe

Sesopie said...

Taplah..orang bujang masak,,Nnti nak kawen blaja lagi..hehehe

khaisya said...

aduih..memasak da jadi penting 2 guyz tau...

Nurul Ayu said...

serol: haha taw xpe..aku pon heran selama ni masak sedap je..hak2 nak cver balik..

sophie: takut xsempat laki lari nnt..hehe

khaisya: tahu...tu yg risau tuh..

Jom Masak Channel said...

leh je kawin..tp amek maid la..hehe

Nurul Ayu said...

hidayah: lagi la xmaw...nanti laki i kawin ngn maid sape susah??akak jugak..hehe

FatinNad said...

alah.ade mase lagi..nanti2 boleh belajar ag. kan? xpun, ajak je laki 2 masok dapur sekali. masak same2. so, kalau tak sedap, salah same2. ngee :)

Anonymous said...

haha
berdoa ler laki ko x cerewet pasal makan ;p





Kantoi Aku Meminati Seseorang (PART 3)

Nurul Ayu said...

miss nafa: cadangan nya mmg gitu ler..hehe

kapten: bakal laki aku cerewet kot pasal makan nih..huhu

boyfriend